muzyka
351
korpus
341
metafory
Słowo kluczowe tematu metaforycznego występuje w korpusie 351 razy.
Metafory
- "jasnej strony" albumu
- 4-utworowej muzycznej śmietance
- Agresywne, szybkie riffy
- agresywne utwory
- agresywnymi przejściami muzycznymi
- Album nie ma w sobie pazura
- album pełen niecodziennych zawirowań
- aranżacjami poskładanymi w piosenki
- aranżacje mają własną oryginalną budowę
- aranżacyjne szaleństwo
- atakują brzmieniem
- awangardową budową kompozycji
- bardziej wyrazistszych wibracji
- bas jest czysty
- bas jest głęboki
- bas mocny
- bez mdlenia naszych uszu „zbędną” instrumentalizacją
- bilansem ciepła i melancholii muzyki
- Brawurowa sekcja rytmiczna
- brudnawe brzmienie
- brzmienie instrumentów pozwala słuchaczom wejść w atmosferę kontemplacji
- Brzmienie oparte jest
- Brzmienie oparte jest na puzonie
- brzmieniowego majestatu
- budowa utworów
- Całość sprawia wrażenia bardzo lekkiego grania
- Całość sprawia wrażenia smukłego grania
- cały krążek stanowi symetryczne odbicie, tworząc idealne kontury
- chamskiej muzyki
- charakteru muzyki
- chórkami, które nadają utworowi głębi
- chórkami, które nadają utworowi przestrzeni
- ciekawą ornamentyką rytmiki
- ciekawą współpracę dwóch gitar
- ciekawie rozwiniętych instrumentalizacji
- ciekawymi liniami wokalu
- ciemności muzyki
- ciepła muzyki
- ciepłego posmaku dźwięków
- ciężkich brzmień
- ciężkiej łupaninie
- ciężkie partie gitar czy perkusji
- ciężko się tego słucha
- coś dla fanów ostrego, szybkiego cięcia
- czystego śpiewu
- czystych wokali
- dalsze dźwięki
- dawką alternatywy
- dawkować sobie tę płytę
- death metal po prostu się chowa
- delikatne dźwięki
- delikatnego posmaku dźwięków
- delikatnym dzwonieniem
- delikatnym śpiewem
- dla wszystkich miłośników pięknych dźwięków
- długie utwory
- dodając pierwotnemu metalcore solidnego kopa
- dojrzałość brzmieniowa
- dolnych partiach
- dryfujące wielogłosy
- dynamiczny utwór
- dziewczyna ma prawdziwy "kawał" głosu
- dziwnego, mrocznego metalcore’a
- dźwięki słychać naprawdę dokładnie i czysto
- dźwięki stały się czystsze
- elementami muzycznymi
- Elementy muzyczne dosiadają się
- emocjonalnymi aranżacjami
- etniczno-nostalgicznej aury muzyki
- fakturę brzmienia
- flegmatycznych utworów
- fortepianowych wstawek
- furii perkusyjnych blastów
- gęsty wokal
- gitarowego ciężaru
- Gitary kąsają niemiłosiernie nieprzyzwyczajonych do hałasu słuchaczy
- gitary nasączone są wystarczającą dawką alternatywy
- głębokim kontrabasie
- głębszych wibracji
- gniewny początek utworu
- góra dźwięków
- góra dźwięków zwiększyła objętość
- góra dźwięków zyskała na klarowności
- górnych rejestrów
- grania, które niczym czołg dewastuje wszystko co stoi na drodze
- instrumentalna wizja
- instrumentalne demagogie
- instrumentalnych ornamentów
- instrumenty smyczkowe są tak mało wyeksponowane w ich muzyce
- instrumenty smyczkowe to tło
- inteligentny metal
- jazzująco-dynamicznej surowizny folku
- język wprowadza światło
- kawałek muzyczny
- kawałek muzyczny
- Kawałek muzyczny
- kawałki lekkie
- kawałki muzyczne
- kawałki muzyczne
- kawał naprawdę interesującej muzyki
- kawał solidnego materiału
- Każdy instrument ma swoją szczególną rolę
- kiepskie, pozbawione kopa piosenki
- klarownego brzmienia instrumentów
- klimat utworów
- klimaty poezji śpiewanej
- kładący rytm
- kobiecego migotliwego wokalu
- Kompozycje formacji Valonkantajat są mroczne
- kompozycje nie chłoną słuchacza gęstą awangardową budową
- Kompozycje nie mają rozbudowanych aranżacji
- Kompozycje zdobią elementy muzyki saksofonowej oraz gitarowych zagrywek.
- koncepcja muzyki niewyuzdana, mocno ekscentryczna
- krajobrazy progresywnego poletka dźwięku
- krystalicznym brzmieniu
- lekko ciepłego dźwięku
- lekko mglistego klimatu muzyki
- Lorde jest taką lecącą po nieboskłonie gwiazdą, na którą wiele osób obecnie spogląda. Mam tylko nadzieję, że szybko nie spadnie i jeszcze nie raz ją zobaczymy
- łagodniejszych brzmień
- łączy melodyjność heavy z agresją thrash metalu
- łupaninie muzycznej
- malują się pobudzające plamy dźwięków skrzypiec
- materiale muzycznym
- materiał brzmi mało agresywnie
- materiał muzyczny
- materiał muzyczny
- materiał muzyczny
- materiał muzyczny
- Materiał muzyczny
- materiał muzyczny
- materiał muzyczny
- meandrów brzmienia
- melancholii muzyki
- melodie brzmią zadziwiająco świeżo
- melodyczna degrengolada
- melodycznej zabawy
- metalowo-riffowa sieczka
- mglistego klimatu utworów
- miażdżące sola
- miejsce silnie ekspresywnego języka muzycznego
- mieszanka kilku stylistyk muzycznych
- mieszanki popu z rockiem
- mocnego brzmienia
- mocne rockowe utwory
- mocniejszego brzmienia
- mocniejszymi elementami muzycznymi
- monotonną barwą głosu
- motywów muzycznych, które bynajmniej nie są sobą przerysowane
- motywy muzyczne gonią i wpadają w sidła progresywnych załamań.
- muzyce brakuje oryginalności, pewnej świeżości
- muzycznej alchemii
- muzycznej przestrzeni
- muzycznej uczty
- muzyczne korytarze psychodelicznego odrodzenia lat 70. i 80
- muzyczny pejzaż
- muzyka brzmi miękko
- muzyka grupy wyraźnie zmierzała w stronę soft rocka.
- Muzyka jest agresywna.
- muzyka jest płynna
- muzyka jest skonstruowana
- muzyka może wywołać laryngologiczne konwulsje
- muzyka nabierze polotu
- muzyka nie pociągnęła mnie za sobą
- muzyka nie ugryzie
- muzyka o ostrym brzmieniu
- Muzyka pełna improwizacji
- muzyka pięknie mydli się
- muzyka podbita solowymi wtrąceniami
- muzyka poruszająca się nieustannie między meandrami tradycji i modernizmu
- muzyka to podróż
- muzyka ukoi
- Muzyka zaczyna przybierać konkretnych barw.
- Muzyka zaczyna przybierać konkretnych kształtów.
- Muzyka zamiera
- muzyka z pogranicza trip hopu i jazzu
- muzyka z połamanymi rytmami
- muzyki zakorzenionej w tradycji big bandów
- nadać każdej z kompozycji własny, unikalny charakter
- nadaje on całości dźwięków posmaku
- naładowany jest thrashowo- punkowa wściekłością
- na płycie znajduje się wiele ciekawych, kawałków muzycznych
- na przestrzennym tle muzycznym
- Niczym arktyczny front z głośników Waszych odtwarzaczy powinna nadciągnąć i opanować drogiego słuchacza muzyka Konrada Kucza
- niecodziennych zawirowań muzyki
- nienaganna polszczyzna, którą w tle zdobią wciąż rozwijane instrumentalne demagogie
- nieskazitelne bel canto
- Niestety cała reszta utworów jest taka.... niewyraźna.
- Niestrudzony aktor nutowych sekwencji
- nie zaczepi o gardło
- niezwykłą czystość jego muzyki
- niski głos Lemmiego
- niższy strój gitar
- nurt muzyczny
- ociężała muzyka psychodeliczna
- okraszonej rytmami funky
- Orientalna melodia łączy się z tłem harmonicznym
- ostrych przestrzeni eklektyzmu muzycznego
- ostrzejszych dźwięków
- owiane elektroniką
- pazur w postaci zalążka alternatywnego punk rocka
- pełną ciekawych barw spokojną muzykę
- pełną muzykę
- peryferycznością dźwięków
- piach dźwiękowy
- piękna muzyka
- płaczących dźwięków skrzypiec
- Płyta trochę mnie męczy
- podaje swoją muzykę w stanie surowym
- podgrzały i tak dość ożywczą atmosferę wydarzenia
- podkład muzyczny
- podszyta delikatnym dzwonieniem perkusji
- podszyta inwokacja
- podziw dla tego genialnego albumu
- poletka dźwięku
- połamane brzmienia
- połamane rytmy
- Posmak tej muzyki
- post-rockowego zaścianka
- postrockowi czarodzieje
- postrockowym klimacie
- potężną perkusję
- potężnym głosem
- potężny rytm
- power metalowe uderzenie
- pozaziemskiego klimatu muzyki
- pretensjonalny wokal
- przejściami muzycznymi
- przekaz muzyczny zdecydowanie się zagęścił
- przeplatane z klasycznymi folkowymi wstawkami
- przestrzenie dźwiękowe
- przestrzennych zawirowań muzycznych
- przestrzeń aranżacji
- przybrudzonej nieco punkiem twórczości Iron Maiden
- przyćmiewa psychodeliczny klimat muzyki
- przygrywają w tle
- przykrywają elementami muzycznymi
- punkowy klimat
- rachitycznej orkiestry
- refreny będą tu odgrywać istotną rolę
- rejestrów, które wychodzą przed szereg
- rejony spod znaku death
- rockowego polotu
- rockowych abstrakcji
- rozbudowanego instrumentarium
- rozbudowane kompozycje
- rozpieszczającej wszystkie zmysły
- Również melodie nie są na wysokim poziomie
- rytmiczna stagnacja
- rytmicznymi zalotami
- rzewnych riffów
- Są jednak kawałki muzyczne warte uwagi
- scena słuchu
- Sekcja melodyczna ściera się z rytmicznymi zalotami
- skradającym się wstępie piosenki
- słabszych kompozycji
- słuchacz mógł wejść w ciszę
- Słychać wyraźnie inspiracje grupą The Cream
- słyszymy też rodzący się heavy metal
- smaczki przesterów muzycznych
- smakować dźwięki
- smakowitej mieszanki popu z rockiem
- soczysty riff
- solidnego grania
- Solidne kompozycje
- solidny bas
- solowymi wtrąceniami, którym brak może światła reflektorów,
- sporą dawkę melodyjnego rocka i metalu
- Sporo dłużyzn i mdłych utworów
- sterylnego brzmienia koncertów
- strawić muzykę
- subtelne wokale żeńskie
- surowy początek utworu
- Szeroki to bowiem nurt muzyczny
- szybkim i agresywnym gitarowym graniem
- ścieżką dźwiękową
- śpiewany czysto
- środek skali dźwiękowej
- środek skali dźwiękowej dużo bardziej odseparowany i krystaliczny
- Takich smaczków na płycie jest o wiele więcej.
- taki klimat muzyki
- tekst, który po połączeniu z głosem Lorde
- ten kawałek dostał kopa w postaci hardcore’owego sznytu
- Ten muzyczny konglomerat brzmień
- tle muzycznym
- tonów wysokich
- Tony niskie
- Tony są teraz miodne
- toporne gitarowe riffy
- totalna mieszanka muzyczna
- To właśnie dzięki zmieszaniu tych czterech składników i podanie ich na kompletnej płycie zagwarantowało Lanie wielką sławę
- trafi w dźwięk
- transowy wir
- twardą elektroniką
- ugładzone zostało brzmienie pozostałych kompozycji
- urokliwą melodyką
- Utwory nagrane live zyskały na przestrzenności
- utwory o kosmicznym wybrzmieniu
- utwory o przestrzennym wybrzmieniu
- Utwory te nie mają życia
- utwory zabierają słuchaczy w pełną wrażeń podróż po wszechświecie
- utwór jest naładowany
- Utwór pełen słodyczy
- utwór zawiera w sobie
- utwór zawiera w sobie mnóstwo agresji
- Utwór zdawał się pulsować
- Utwór zdawał się rozpadać
- uwypuklony bas
- w balladzie "The Asylum" są pewne przebłyski
- wchodzi na riff
- w gąszczu pięknych motywów muzycznych
- większość kawałków muzycznych na płycie znamionuje temperament
- większość kompozycji buduje atmosferę
- większość utworów przełamują spokojnymi pasażami
- wir muzycznej przestrzeni
- witrażu melodii
- W obozie Motörhead bez rewolucji
- wokali, które mimo to nie są zauważalnie wypchnięte do przodu
- w pojedynkę muzyka wypada niestety blado i bezbarwnie
- wrażliwych fragmentów muzycznych
- wsłuchiwanie się w akustyczną...pustkę brzmienia
- współpracą muzyki gitar i instrumentów smyczkowych
- Wszystkie utwory budują atmosferę
- wszystko obrasta wokal Piotra Nabrdalika
- W tle zawierucha rzewnych riffów
- wybuchowa mieszanka
- wyciągnął na wierzch sybilanty
- wycinające się z całego "mułu"solówki
- wypełniającą album muzykę
- wypełnione są kompozycje
- Wysokie dźwięki
- wysokie dźwięki
- wywołać wiele brzmieniowych kontrowersji
- zabójczy riff
- zachowana pewna spójność muzyki
- zadziornych solówek
- zalążki doom metalu
- zamierania dźwięku
- zamknąć kompozycje w sensowne ramy
- zawierucha riffów
- zawirowań muzycznych rodzimego Skubasa
- zdobi dźwięk wiolonczelowego smyczka na elektrycznej gitarze
- zespoł nie odgrzewa starych kotletów
- zespół kopie w swoim stylu
- Zespół pięknie rozbudował tę kompozycję
- Zespół ukuł swój styl
- z heavy metalowym pazurem
- z ociężałym riffem
- zostałem dosłownie zalany dobrze zgraną i różnorodną melodią gitar
- zwiewne fragmenty muzyki
- zwiewnego posmaku dźwięków
- żywe instrumenty

1 z 1
TEMAT: [muzyka] zespołu Asia
RAMA ŹRÓDŁOWA: RZECZ
ELEMENT RAMY: stan pojemnika
RAMA DOCELOWA: SŁUCH
ELEMENT RAMY: kompozycja dźwięków
(...) Way Back/Reprise" i "I Will Remember You". W tych dwóch przypadkach zespół prezentuje rozbudowaną harmonicznie, pełną ciekawych barw spokojną muzykę w wielkim stylu. Ponadto fajny riff i chwytliwy refren posiada utwór "Never Again" rozpoczynający płytę. Ogólnie "Phoenix (...)